Otyłość - Siłą owoców i warzyw zwalczysz otyłość

lekarze specjaliści > Otyłość > Otyłość - Siłą owoców i warzyw zwalczysz otyłość

Specjaliści Radzą

Otyłość - Siłą owoców i warzyw zwalczysz otyłość

Jednym z najważniejszych odkryć ostatnich lat jest wykazanie ochronnej roli diety bogatej w warzywa i owoce. Są one niezastąpionym źródłem witamin, składników mineralnych i błonnika. Warzywa i owoce są niskokaloryczne, więc ich spożywanie ma duże znaczenie w zapobieganiu i leczeniu nadwagi i otyłości. A to z kolei jest profilaktyką chorób układu pokarmowego, krążenia itp.

Teza o owocowych lekach nie jest wcale przesadą. Nie chodzi tu wyłącznie o ich niską kaloryczność. Prawie każdy z tych darów natury ma w sobie dobroczynną moc dla organizmu. Wszystkie zawierają witaminy, mikroelementy i błonnik - to ważne dla zdrowia i życia składniki.

Oto kilka przykładów leczniczych właściwości niektórych owoców i warzyw.
Jabłka zapobiegają chorobom serca i nowotworom.
Śliwki także zabezpieczają przed chorobami nowotworowymi, są też bogatym źródłem witamin A i E.
Owoce cytrusowe to właściwie witamina C w czystej postaci. Ich dodatkowym atutem są pektyny zapobiegające miażdżycy i usuwające z organizmu metale ciężkie oraz działające antynowotworowo D-limonen i flawonoidy.
Biała skórka z grapefruita zawiera rutinę - składnik wpływający dobrze na naczynia krwionośne.
Owoce, które można by określić ogólnie jako jagody, to silne przeciwutleniacze, a ta cecha sprawia, że wprowadzenie ich do diety zabezpieczy organizm przed negatywnym działaniem wolnych rodników leżących u podłoża takich problemów zdrowotnych jak choroby układu krążenia, zawały serca, choroby nowotworowe i miażdżyca. Borówka czernica doskonale wpływa na wzrok. Banany zaś mają działanie przeciwnowotworowe i obniżają ciśnienie krwi.
Orzechy zmniejszają ryzyko wystąpienia choroby wieńcowej, przeciwdziałają też zaburzeniom rytmu serca i tworzeniu się skrzepów.
Pestki słonecznika działają przeciwmiażdżycowo i przeciwzakrzepowo. Mają też dobry wpływ na pamięć i koncentrację.
Czosnek jest naturalnym antybiotykiem.
Brokuły mają silne działanie przeciwnowotworowe, są "bombą" witaminową ( witamina C).
Fasola wspomaga serce i układ krążenia obniża też poziom cholesterolu. Jest polecana dla osób cierpiących na nadciśnienie. Kapusta chroni przed rakiem i jest źródłem witaminy C oraz błonnika.
Pomidory chronią przed chorobami serca, układu krążenia i nowotworami. Stanowią też źródło potasu i błonnika.
Buraki pobudzają funkcjonowanie systemu immunologicznego, zawierają także naturalne składniki zwalczające nowotwory.
Kalafior i brukselka to warzywa o silnych właściwościach przeciwnowotworowych.

To tylko kilka przykładów dobroczynnego wpływu owoców i warzyw na zdrowie.

Otyłość - pozostałe artykuły

 

Polityka prywatności i polityka wykorzystania plików "cookies":

Drogi Użytkowniku, Telewolt sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych i na podstawie uzasadnionego interesu przetwarza na tej stronie pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony internetowej oraz do celów analitycznych. Więcej informacji można znaleźć na stronie tutaj.

 

medserwis.pl Telewolt Sp. z o.o. 00-671 W-wa, ul. Koszykowa 70 lok.2, tel.: 601 410 411, e-mail: medserwis@medserwis.pl